Zidoo Z9S,Z10,Z1000,X20,X20 Pro,UHD2000 v2.3.80

• ZIDOO z9s 2.3.80

https://apidl.zidoo.tv/Z9S/v2.3.80/ZIDOO_Z9S_N_v2.3.80_202109281843_ota-package.zip

Change logs:

Music player

1. Optimized interface freeze problem when there are too many music files.

2. Optimized album sorting function.

3. Fixed the problem that SACD album can not skip to next song occasionally.

4. Optimized the display of some interfaces.

5. Fixed the problem that lists of artists and albums don't refresh when scanning.

6. Optimized the sorting function for the current playlist.

7. Optimized the device removal function.

8. Optimized image loading speed and stability.

9. Optimized matching function.

10. Added the loading function for artist list.

11. Optimized CUE parsing.

12. Optimized UPNP data loading speed.

13. Optimized scanning stability.

14. Fixed the problem that song details interface is sorted incorrectly.

15. Added the custom sorting function on left menu.

16. Optimized CUE seamless playback.

17. Fixed abnormal sound problem when outputting some DTS-CD files via RAW.

18. Optimized the information display of the playback details interface.

19. Added UPnP support DSD contents.

20. Optimized the film details interface.

21. Fixed the problem that no data is displayed when UPNP enters the list.

22. Added a option that artist will not show when the own tracks is less than this number

23. Fixed the problem that the loop playback function does not take effect.

24. Optimized music playback through the File Manager UPNP.

25. Optimized the display of lyrics.

26. Fixed the problem that the state is not saved when switching to list view mode.

27. Fixed the problem that the interface has no focus after re-matching data in the artist details interface.

28. Fixed the problem that the interface displays abnormally when the song details in album is empty.

29. Optimized the lyrics matching function.

30. Optimized partial translation.

31. Optimized the singer information and profile information.

32.Optimized rematch function

33.Support DSD CUE

34.Fixed can not return while enter an empty folder

35.Fixed the problem that UPnP songs can't save lyrics

36. Optimized artist picture display speed

37. Optimize the problem of fuzzy background display in detail interface

38. Fixed the problem that the singer information is not correct after the song is re matched

39. Optimize the lyrics search

40. Optimize the artist's image acquisition

41. Fix the problem that the lyrics get stuck when the single is played repeatedly

42. Fixed the problem that individual music cannot be played

43. Fixed the problem of noise in individual music playback

44. Optimized playback stability

45. Optimized the search function of UPnP devices

46. Added file information and other information to the details interface when UPnP plays,

47. Fixed have not refreshing the playback details after rematched

48. Fixed the problem that the artist information can still be found in the search interface after removed the device

49. Optimized the output sample rate display

50. Optimized playback stability

Poster wall

1. Added movie info acquisition when scanning.

2. Optimized the information icons on movie details interface.

3. Added more information in movie details interface.

4. Fixed the problem that scanning cannot be completed occasionally.

5. Optimized the loading speed of posters.

6. Optimized the poster display of watching record on the homepage.

7. Added information source on movie details interface.

8. Added function to export export collection picture in NFO.

9. Added local collection picture recognition function.

10. Optimized trailer loading.

11. Optimized custom classification collection.

12. Optimized the scanning stability.

13. Added Dolby Vision category on homepage.

13. Fixed abnormal display when collections are added into custom category.

14. Poster add 3D corner icon.

16. Optimized NFO parser

17. Optimized Trailer parser

18. Fixed occasional crash in the details interface

19. Added the path display switch on the detail interface

20. Optimized matching accuracy

21. Support trailer folder

22.Fixed while add a single movie to a category, the entire collection is incorrectly added to the category

23. Optimized scanning stability

24. Optimized the local image support of NFO

25. Optimized the trailers playback

26. Added some language translation

27. Optimized the trailer data acquisition

28. Optimized the Scraping of TV show

29. Added support TVDBID Scraping(follow plex rules)

30. Details shows TMDB source prompt

31. Optimized scanning accuracy

32. Fixed the function of skipping the beginning and ending of TV show on the zidoo control mobile APP

33. Fixed that less than 5 poster are not displayed when replace poster image

34. Added a switch for rotten tomato score

35. Optimized the trailers acquisition function

36. Fixed the problem of tvdb ordinary season being matched as special season

File Manager

1. Optimized interface partially.

2. Added manual network path for adding device in SMB.

3. Fixed the problem that no data is displayed when UPNP enters the list.

4. Added the function of list circulation when selecting devices.

5. Optimized UPNP playback function.

6. Optimized the UPNP list function and the list is gotten by page.

7. Optimized the file sorting function

Player

1. Optimized some shortcut key.

2. Optimized the fast forward function of the remote control.

3. Added subtitle setting function to the subtitle list.

4. Optimized forced subtitles functions.

5. Added the function to display movie info by pressing Left and Right keys for the first time.

6. Optimize playback stability.

7. Fixed the problem that some default subtitle language does not take effect.

8. Optimized interface partially.

9. Optimized the subtitle download function when playing through the poster wall.

10. Clearlogo display associated the loading Title switch

11. Added real-time bitrate display

12. Fixed the problem of wrong order playback

Quick setting

1. Optimized forced subtitle settings.

2. Optimized the static IP settings of wired network

ZD Link

1. Added screen mirroring background playback function.

2. Added AirPlay music screen mirroring function.

3. Optimized the stability of the screen mirroring.

4. Optimized the problem that some video software cannot cast screen.

5. Optimized the problem that the PC cannot be cast to the screen.

6. Added Play/Pause key response function for screen mirroring background playback.

7. Fixed the problem of entering into screensaver when playing video.

• Namenlos

Hat den Titel des Themas von „ZIDOO Z9S 2.3.80“ zu „Zidoo Z9S,Z10,Z1000,X20,X20 Pro,UHD2000 v2.3.80“ geändert.
    • Offizieller Beitrag

Prüft Ihr die Download Links auch mal ??

Wer bis dahin nicht warten kann, sollte dann direkt nach Zidoo gehen.

Beta version v2.3.80 for Z9S/Z10/Z1000/X20/X20 Pro released
    Change logs: Music player 1. Optimized interface freeze problem when there are too many music files. 2. Optimized album sorting function. 3. Fixed the...
    forum.zidoo.tv

Gruss Lony

Mediaplayer: ZIDOO Z1000, ZIDOO Z9s, ZIDOO X9s, UGOOS AM6 Plus, VERO 4K+, Nvidia Shield TV Pro,

DUNE-HD Pro VISION 4K Solo

TV :Sony KD-75XD9405, LG 49SM8500PLA

SAT-Receiver: Vu+ Uno 4K SE mit VTi 14.0.5

AVR Denon X3600H

SOUNDSYSTEM :Teufel System 6 THX 5.2.2

NAS: (Synology) DS112+ -1 x 2TB WD Green, DS414J - 4 x 4TB WD RED, DS415+ - 4 x 3TB WD RED, DS216Play - 2 x 2TB WD RED

• Offizieller Beitrag

alle 6x gehen, getestet!

Dann bist Du wahrscheinlich eine Ausnahmeerscheinung, denn mein Chrome hat gestern Abend nix dazu gesagt und auch jetzt ist da Nada, im Gegenzug von Zidoo funktioniert es einwandfrei.

Gruss Lony

Mediaplayer: ZIDOO Z1000, ZIDOO Z9s, ZIDOO X9s, UGOOS AM6 Plus, VERO 4K+, Nvidia Shield TV Pro,

AVR Denon X3600H

NAS: (Synology) DS112+ -1 x 2TB WD Green, DS414J - 4 x 4TB WD RED, DS415+ - 4 x 3TB WD RED, DS216Play - 2 x 2TB WD RED

• Offizieller Beitrag

Dann bin ich wahrscheinlich zu blöde um nen Download auszulösen und das von zwei verschiedenen PCs.

Egal ich habe auch kein Bock Dir noch nen Video zu machen.

Gruss Lony

AVR Denon X3600H

• Offizieller Beitrag

hmm... habs auch gerade getestet - komisch, sind ja die selben Link URL wie die von der Zidoo Seite und bei mir gehen die Links auch alle im Chrome. g_confused Na ja, wenn es noch mehr betrifft sagt mal Bescheid, vielleicht liegt es ja auch am Forum oder so.... Dann müsste man sich das nochmal genauer anschauen.

Vielleicht noch als Workaround: Linke Maustaste und Link speichern unter drücken

Gruß

moere

Zidoo X9S | HiMedia Q5 Pro | HTPC intel i5, 4GB, 128GB SSD, Win10, iR | Vodafone GigaTV 4K Box

Yamaha AV RX-V473 | Panasonic TX-P50VT20EA (Plasma 3D) | Playstation 4 Pro | NAS Synology 414j 4x4TB (HMS5C4040BLE640)

ehem. Player: HiMedia Q6-II eMMC | MiniX Neo X8-H | Phantom MX4 | Tronsmart Vega S89-H | Open Hour Gecko | HiMedia H8 Octa | HiMedia Q5 4K3D Quad | VidOn Box | EWEAT EW902

Dir gefällt die CFW, dann würde ich mich über eine kleine Aufmerksamkeit freuen.

• Offizieller Beitrag

man sollte sein PC nicht zu machen wie Alcatraz

Rede mal nicht solch Scheiss, Du ich bin kein Anfänger und für solch Plünnkram brauche ich keinen Downloadmanager.

Dir hätte ich wohl doch ein Video machen sollen, dann würdest Du auch mal überlegen.

Gruss Lony

AVR Denon X3600H

• Offizieller Beitrag

Okay jetzt habe ich auch das Problem mit dem Download. Im Chrome öffnet ein neuer Tab und schließt sofort wieder.

Ich hatte das zuvor nur mit dem Chrome auf meinen iPhone versucht... da ging es.

Ich schaue mal, ob ich herausfinde woran das liegt. So lange geht auf alle Fälle die Variante mit rechte Maustaste und Link speichern unter

Gruß

moere

Zidoo X9S | HiMedia Q5 Pro | HTPC intel i5, 4GB, 128GB SSD, Win10, iR | Vodafone GigaTV 4K Box

Yamaha AV RX-V473 | Panasonic TX-P50VT20EA (Plasma 3D) | Playstation 4 Pro | NAS Synology 414j 4x4TB (HMS5C4040BLE640)

ehem. Player: HiMedia Q6-II eMMC | MiniX Neo X8-H | Phantom MX4 | Tronsmart Vega S89-H | Open Hour Gecko | HiMedia H8 Octa | HiMedia Q5 4K3D Quad | VidOn Box | EWEAT EW902

Dir gefällt die CFW, dann würde ich mich über eine kleine Aufmerksamkeit freuen.

• Offizieller Beitrag

Ich habe den Fehler vermutlich gefunden.

http-Seiten werden blockiert... ruft man den Link mit https auf, geht der Download im Chrome und Edge.

Da der Edge ebenfalls jetzt mit Chromium läuft, habe ich es dort auch versucht, dort kommt aber wenigstens eine Aussage.

Daher momentan bitte immer nur Links mit https:// einstellen.

Ich mach mich mal Schlau, warum das geblockt wird und nicht auf der Seite von Zidoo.

Mein erster Gedanke ist, das es an der Forensoftware liegt.

Schreib mal bitte in deine Links überall https rein - Danke

Gruß

moere

• Offizieller Beitrag

hab ich gemacht

nicht wirklich, hast nur den Text geändert aber nicht den Link. Hab es jetzt selbst alles angepasst... jetzt klappt es auch.

Gruß

moere

• Offizieller Beitrag

Daher momentan bitte immer nur Links mit https:// einstellen.

Ich mach mich mal Schlau, warum das geblockt wird und nicht auf der Seite von Zidoo.

Mein erster Gedanke ist, das es an der Forensoftware liegt.

Ich habe jetzt einen Artikel gefunden, der das gut beschreibt. Es liegt also nicht an der Forensoftware sondern direkt am Chromium.

Nur noch HTTPS: Chrome blockiert unsichere Downloads
    Chrome lässt künftig nur noch Downloads via HTTPS zu, sofern sie von einer HTTPS-Seite gestartet werden.
    www.heise.de

Da die Zidoo-Seite auch nur HTTP hat, werden dort auch die HTTP Links ausgeführt. Da wir aber eine HTTPS Seite haben, werden HTTP Links vom Chrome blockiert. Daher bitte zukünftig entweder nur auf die Zidoo-Seite verlinken, oder aber alle Links in HTTPS umschreiben.

Das Thema ist damit für mich abgehakt.

Gruß

moere

• Offizieller Beitrag

bei mir kommt andauernd Verifikation Fehler,

Ja dann hol Dir die Firmware von Zidoo und teste es erneut. Verifikation sagt doch schon klar aus, was Sache ist.

Gruss Lony

AVR Denon X3600H