Zidoo x9s v2.1.36 Beta/Final

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Zidoo x9s v2.1.36 Beta/Final

Dieses ist eine BETA Firmware, das bedeutet kein Offizieller Release !!!
    Hand ab an die Userschaft, die etwas Fertiges erwarten und meinen nur eben mal das
    Update einspielen zu können und alles ist Super.

Android TV Box:
    Zidoo #X9S

#Firmware
    Version: 2.1.36
    Stage: #Beta
    Package: #OTA
    ChangeLog

Gofile Mirror: gofile.io/?c=1yjDPM

How to upgrade: bit.ly/2RgPFA6

MD5 Hash: 766565401970CE5870A0A8E135C5B863

#️⃣ #X9S #Firmware #Beta #OTA
    ➖➖➖➖➖➖
    Posted on
    @ZidooNews

1. Version number: v2.1.36
    2. Changelog
    3. (From here, translation via Google Translate.)
    4. (original text below) / (оригинал ниже)
    5. System
    6. 1. Add the "Information" button on the remote control to display the current HDMI output information
    7. 2. Optimize DLNA projection function
    8. 2. Optimize system stability
    9. File manager
    10. 1. Fix the problem that the same share name is displayed in NFS
    11. 2. Cancel the top navigation category and add the list rotation function
    12. 3. Added CD disc insertion tips
    13. 4. Optimize sorting function (save separately by path)
    14. 5. Added the function of pressing "Popup" to return to the top of the list
    15. 7. Modify the problem that the volume label does not display more than 20 characters
    16. Poster wall
    17. 1. Optimize the display of the details interface and the movie video
    18. 2. Optimize segmented video scanning
    19. 3. Optimize scanning to solve the problem that stopping scanning during scanning may cause unmatched videos to not match properly when continuing scanning
    20. 4. Solve the problem that the child lock set is not displayed synchronously after the movie rating is initially set
    21. 5. Increase the HDR corner mark (scanned videos will not be displayed)
    22. 6. Optimize file name recognition
    23. 7. Optimize application stability
    24. 8. Optimize bracket processing for title recognition
    25. 9. Added trailer filter filtering, the word 'trailer' in the file name will no longer be scanned
    26. 10. Optimize the NFS mount method
    27. 11. Fix the problem that the background service causes the setup wizard language to be incorrect
    28. 12. Fixed the problem of disordered video in the folder video list interface
    29. 13. Fixed the problem that poster information cannot be obtained based on the file path
    30. 14. Fixed the problem that the total number of videos on the device does not change after moving the video out of the poster wall
    31. 15. Clear device and delete device will remove related video information from database
    32. 16. Fixed the issue that the poster does not refresh after modifying the rating of the child lock
    33. 17. Child lock setting interface adds function description and child lock reset function
    34. 18. Optimize the collection function
    35. 19. Fixed the issue that playback records cannot be saved when playing NFS source
    36. 20. NFO added sorttitle field support, only use this field for sorting in movie collection interface
    37. music player
    38. 1. Optimize folder browsing function
    39. 2. Add CD playback function (requires external optical drive)
    40. 3. Optimize the sorting function
    41. 4. Optimize the calculation method of scanning progress
    42. 5. Optimize track identification for SACD and CUE albums
    43. 6. Improved the interface of obtaining track list, and solved the problem that the mobile phone cannot control the CUE / DSF track list of temporary list
    44. 7. Modify the time display format of CUE to keep the same with SACD
    45. 8. Optimize focus control logic to solve the problem of focus flicker
    46. 9. Modify the recording method of the playlist to solve the problem that the last song in the random play mode will be rerandom.
    47. 10. Added screen saver function in play details interface
    48. 11. Fixed an issue where the list interface displayed an error after the grid layout removed the list
    49. 12. Fixed the problem of getting albums when playing music from file manager
    50. 13. Fixed the problem that the lyrics could not be closed without playing the details interface
    51. 14. Fixed the problem that sometimes the detailed interface picture cannot be obtained
    52. 15. Added automatic full-screen playback switch
    53. 16. Added music file information display to the list
    54. 17. Solve the problem that search interface focus may be lost
    55. 18. Fix the problem that the song is cut abnormally in the playback interface
    56. 19. Modify singer details interface
    57. -Add album sub-categories, you can directly enter album details from the list
    58. -Add picture subclasses, you can set the default, delete and add operations for pictures
    59. -Add details sub-category, you can browse all the information of the singer
    60. 20. Add "View Artist" and "View Album" functions
    61. 21. Add song names that do not match the file name "track + number"
    62. 22. Fixed the problem of flashing back when pressing the "Home" key in the folder song interface
    63. 23. Fix the problem that Bluetooth remote control connection stops playing
    64. 24. Add multi-folder scanning. The abnormality will be displayed after the scanning is completed, and the normal display will be restored after all scanning
    65. 25. Fix the problem that the time of the song displayed on the front panel is incorrect
    66. 26. Fix the problem that the sample rate of the playback details interface is incorrect.
    67. 27. Fix the problem that some DTS-CDs cannot be played
    68. Local player
    69. 1. Add sequence play function
    70. 2. Fixed the issue that subtitles in Polish are displayed as Portuguese
    71. 3. Optimize subtitle download function
    72. 4. Optimize the problem that DVD cannot select chapters
    73. 5. Optimize ASS subtitle display
    74. 6. Fixed the problem that the srt subtitle space is not displayed completely
    75. 7. Fixed the problem of displaying the DVD folder format and file name abnormally
    76. Blu-ray navigation
    77. 1. Added the function of subtitle track list displayed by shortcut keys
    78. 2. Optimize subtitle download function
    79. 3. Fixed the problem of incomplete display of srt subtitle space
    80. Quick settings
    81. 1. Modify DMR switch settings
    82. 2. Add video sequence playback function
    83. Picture manager
    84. 1. When optimizing the slideshow, the picture is blurred
    85. the weather
    86. 1. Optimize the problem that the weather is not available in some cities
    87. Mobile APP (need to update mobile app v.1.5.5)
    88. 1. Add audio offset setting in the setting interface
    89. 2. Folder browsing function has been added to the music device interface
    90. 3. Application interface adds sorting function
    91. 4. Fixed the problem that the same device is repeatedly added to the music device interface
    92. 5. Fixed the issue that the CUE / DSF track list cannot be obtained from the temporary list songs
    93. 6. Optimize the problem that the application interface icon is not displayed
    94. 7. Optimize poster wall interface display
    95. 8. Solve the problem that the file management is affected by the search bar, and it will return to the upper directory when rescanning SMB or NFS
    96. 9. File manager adds list refresh function
    97. 10. File Manager adds CD-ROM drive list
    LG Berny

Ich bin zwar nicht dumm ,aber ich kann nicht alles wissen

Herzlich
    Willkommen
  • Alles fein (zumindest, was ich nutze).

Und sehr schön, dass die Zidoos die "älteren" Geräte noch supporten :)
    zidoo X9S · amazon fireTV Stick · Panasonic TX-P46GW20 · Synology DS216j und DS215j · MacBook Air · FritzBox 7590
    Die richtige Formulierung eines Problems ist nicht selten bereits die halbe Lösung.
  • Kurze Frage (n): wird jetzt mit der 2.1.36 - im Gegensatz zur FW 2.1.30 - am LCD Display vom Zidoo während einer Wiedergabe die Uhrzeit angezeigt, sofern im Einstellungsmenü ausgewählt ? Mit der 2.1.30 wurde immer nur 00:00 angezeigt. Die Restzeitanzeige funktionierte, aber eben nicht meine bevorzugte Uhrzeit während einer Wiedergabe.

Im Schnellmenü gab es auch ein paar Darstellungsfehler mit der 2.1.30. Zum Beispiel war bei mir auf 2 Geräten die Playback- Wiederholungsoption gar nicht mehr vorhanden, die noch bis zur 2.1.28 vorhanden war. (Play Mode> Repeat One/All etc.)

Kann das jemand mal checken ? Vielen Dank.
  • bei mir wird bei der Wiedergabe die Spielzeit des Filmes angezeigt .....und so sollte es auch sein :D :D
    LG Berny

Herzlich
    Willkommen
    • von solchen Kleinigkeiten sollte doch nun nicht eine FW abhängen ;) wegen so etwas mach ich mir keine Beta drauf um der Hoffnungs Willen das nur die urzeit erscheint ;)
    • Ich schau mal nach
    LG Berny

Herzlich
    Willkommen
  • Berny schrieb:

Ich schau mal nach
    Musste nicht, geht nicht, fertig.

Lony
    Mediaplayer: ZIDOO Z1000, ZIDOO X9s
    TV :Sony KD-75XD9405, SONY KDL 52LX905
    SAT-Receiver: Vu+ Uno 4K SE mit VTi 13.0.10
    AVR Denon X4200W
    SOUNDSYSTEM :Teufel System 6 THX 5.2.2
    NAS: (Synology) DS112+ -1 x 2TB WD Green, DS414J - 4 x 4TB WD RED, DS415+ - 4 x 3TB WD RED
    , DS216Play - 2 x 2TB WD RED
  • falsch ,deswegen sprechen wir hier von Beta Version und du scheinst ja kein interesse daran zu haben diese zu testen , nein es werden andere User vorgeschoben die auch aus Interesse und Begeisterung was zu beitragen wollen und evtl. ihre Erfahrungen berichten ;)

Und nein mich nervt es nicht wenn da 00:00 steht , denn mein Handeln an dieser Box ist sehr schnell wieder korrigieren zu können wenn was nicht so läuft wie es soll :D
    LG Berny

Herzlich
    Willkommen
  • Was ist damit genau gemeint und wie komme ich auf diesem PUnkt?
    6.1. Add the "Information" button on the remote control to display the current HDMI output information

Eine "Info" Taste auf der Fernbedienung gibt es ja nicht.
    Wem meine Tools gefallen die ich hier zur Verfügung stelle, kann mich gerne Unterstützen: SPENDEN
  • Koloss schrieb:

Eine "Info" Taste auf der Fernbedienung gibt es ja nicht.
    bin gerade am schauen :D und ja die beleuchtete Remote von Zidoo hat diese g_thumbs und funktioniert auch :)

LG Berny

Herzlich
    Willkommen
  • Diese FW gefällt mir immer besser ,denn seit dieser Version bekomme ich sauber Dolby Atmos auf meine Soundbar über den ARC des TVs gr_haha g_thumbs g_thumbs gut diese nutze ich nur wenn meine Frau mit im Raum ist g_lol g_lol ansonsten geht zusätzlich der AVR und die richtigen Boxen mit an g_biggrin g_biggrin was dann natürlich auch unter Atmos super läuft ,nur eben mit richtig Druck hrhr

dies ging vorher bei keiner Vorgängerversion mit direkten Anschluss über den TV ,sondern nur wenn ich den Zidoo direkt am HDMI-in der Dolby Atmos Soundbar hatte g_igitt
    LG Berny

Herzlich
    Willkommen
  • Berny schrieb:

Diese FW gefällt mir immer besser ,denn seit dieser Version bekomme ich sauber Dolby Atmos
    Siehste der X9s ist und bleibt ein Top Gerät :) g_thumbs
    Mediaplayer: ZIDOO Z1000, ZIDOO X9s
    TV :Sony KD-75XD9405, SONY KDL 52LX905
    SAT-Receiver: Vu+ Uno 4K SE mit VTi 13.0.10
    AVR Denon X4200W
    SOUNDSYSTEM :Teufel System 6 THX 5.2.2
    NAS: (Synology) DS112+ -1 x 2TB WD Green, DS414J - 4 x 4TB WD RED, DS415+ - 4 x 3TB WD RED
    , DS216Play - 2 x 2TB WD RED
  • Berny schrieb:

falsch ,deswegen sprechen wir hier von Beta Version und du scheinst ja kein interesse daran zu haben diese zu testen , nein es werden andere User vorgeschoben die auch aus Interesse und Begeisterung was zu beitragen wollen und evtl. ihre Erfahrungen berichten ;)

Und nein mich nervt es nicht wenn da 00:00 steht , denn mein Handeln an dieser Box ist sehr schnell wieder korrigieren zu können wenn was nicht so läuft wie es soll :D

Ist es nicht verständlich, das ein Familienvater mit einer kranken Frau und Kindern nicht so viel Zeit zum testen hat oder sich permanent äussert ? Ist doch nicht so wichtig, ob es eine Beta ist, oder nicht. Manche Betas laufen besser, als Finals, insbesondere bei Zidoo.

Hört sich jedenfalls von dir so an, als ob die Beta 2.1.36 besser als die 2.1.30 Final ist. ;)

Nein, ich nehme es nicht persönlich, ich verstehe nur einfach nicht, was eine einfache Frage für ein Problem für den aufwirft, der halt etwas mehr Zeit in das Hobby investieren (kann), und halt mehr testen (kann).

Ich nehme Kritik gerne an, und wenn es hier eine Regel gibt, das ich Fragen zu einer Beta nicht stellen darf, ohne selber testen zu wollen, akzeptiere ich das auch. Wenn es denn tatsächlich so ist.