Auto Start 3D

• Auto Start 3D

Neu

Hallo, brauche mal Hilfe bzw. Antwort.

Ich habe meine CFW 2.0.4 und Kodi soweit eingerichtet. Q10pro hängt per CEC-adapter am Beamer Benq1070.

Nun zur Frage:
    wenn ich aus der Oberfläche oder per Kodi direkt einen 3D film starte wird dieser nicht direkt richtig dargestellt. Heisst ich muss manuell in SBS oder TAB schalten.
    Meine Filme sind entsprechend der Kodi regeln in Filmxxx 3D-SBS.mkv bzw Filmxxx 3D-TAB.mkv benannt und werden als 3D erkannt.

Was kann ich tun damit beim fim Start der richtige Modus ausgewählt wird (ohne es manuell umschalten zu müssen)?

PS: ich weiss nicht ob dies der richtige Bereich ist.
    PS2: vorger hatte ich einen eGreat 300 und da hat er direkt den film umgeschaltet.

Danke
    adi22
  • Neu

adi22 schrieb:

Q10pro hängt per CEC -adapter am Beamer Benq1070.
    Der Q10 Pro unterstützt kein CEC . Im Gegenteil - bei mir hat er die gesamte CEC-Kommunikation gestört. Habe dann einen CEC-less Adapter eingesetz. Alles wieder beim Rest i.O. gr_haha

Allerdings hat das meines Wissens nichts mit der 3D Wiedergabe zu tun. Die sollte auch ohne CEC funktionieren.
    TV OLED LG 55B7D, Sony KD-55X8505B , Xtreamer SideWinder 3 , HiMedia Q10 Pro , Sound Sound STR-DN840 , Lsp. Teufel , Jamo, Synology DS216Play, 4K Blu Ray LG UP970, Blu Ray Sony BDP-S6200, Technisat HD S2
  • Neu

adi22 schrieb:

ja ich habe den CEC-less adater. mit und ohne klappt nich
    Hat auch nichts mit CEC zu tun.

Sofern Du mit dem Wrapper arbeitest, sollten die KODI Regeln auch nicht tragend sein, sondern das was vorliegt. Laufen die Dinger denn im MediaCenter des Himedias einwandfrei, oder gibt es da mit der Autoerkennung auch Probleme.

Lony
    Mediaplayer: EWEAT R9_Plus/ W9, ZIDOO X9s, X6Pro, Nvidia Shield, Fantec 4KS5700, VidOn AV200, Himedia Q10-Pro
    TV :Sony KD-75XD9405, SONY KDL 52LX905
    AVR Denon X4200W
    SOUNDSYSTEM :Teufel System 5 THX Select
    HTPC ZOTAC CI520 Win7 Pro 64bit
    NAS : (Synology) DS112+ -1 x 2TB WD Green, DS414J - 4 x 4TB WD RED, DS415+ - 4 x 3TB WD RED
    , DS216Play - 2 x 2TB WD RED
  • Neu

adi22 schrieb:

Hello, need help or answer.

Now to the question:
    If I start from the surface or via Kodi directly a 3D film is this is not directly displayed correctly. I have to switch to SBS or TAB.
    My films are according to the Kodi rules in Filmxxx 3D-SBS.mkv respectively Filmxxx 3D-TAB.mkv.

Thank you

adi22

Install [PATCH] Auto framerate switching - KODI add-on with Step 2.
    futeko.com/newforum/index.php?topic=1015.0
  • Neu

hi pcristi,
    try the pach according the intruction Stephan 1 to 4. but does not work.
    put in the settings to 1080p/60Hz.

Afterwards i installed also the patch-1 for the Himedia player. but does not work also.

any further idea? something other to try or config?

btw . the mauall setting works.

thanks
    adi22

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von adi22 ()

• Neu

Hi Adi,

Maybe I din't understand "Kodi direkt einen 3D film" is mean Kodi with internal player without external player or wrapper.
    Install Kodi-Addon-Hi-Frequency-Switcher and because you are on Android 7 do it with Run_me.bat
    Open Kodi 17.x go to My add-on enable Kodi-Addon-Hi-Frequency-Switcher,check add-on for update to v 3.5.9.3, set to run as service and restart Kodi.
    Now try to play SBS/TAB 3D film with internal player on Kodi(VideoPlayer) are expecting you TV to switch on 3D mode for SBS/TAB files.
  • Neu

hi pcrisiti,
    i installed and configured the patch according your advice step 1-4.
    i checked it via root-browser that the .sh is installed. and in kodi the plugin is running.

but if i start a movie the switching is not working automatically (means i have to pictues side by side for SBS movie)
    per 3D button it works and i can look the movie as should be.

i try it with settings in wrapper for himedia player and the internal kodi player. both same bad results as above.

thanks for support
    adi22